Ķermeņa estētikas speciālista ieteikumi, kā gaidību laikā izvairīties no strijām 

Grūtniecība ir brīnišķīgs posms sievietes dzīvē, taču vienlaikus arī grūts, tostarp – topošās māmiņas ķermenim un ādai, kas šo deviņu mēnešu laikā piedzīvo ievērojamas pārmaiņas. To vidū viens no jautājumiem, kas topošās māmiņas satrauc visvairāk, ir, kā izvairīties no striju rašanās? Atceries, ka tev ir visas iespējas jau preventīvi parūpēties par savu ādu, lai novērstu dažādu problēmu rašanos.

Strijas patiesi ir viens no jautājumiem, kas grūtnieču sarunās tiek pārspriests visbiežāk. Pirms lieki sevi satraukt, apvaicājies savai mammai, vai arī viņai grūtniecības laikā nācās saskarties ar strijām, jo lielai daļai sieviešu ir ģenētiska nosliece uz strijām. Ja arī tava mamma gaidību laikā piedzīvojusi šādu problēmu, zini, ka tev, gaidot bērniņu, īpaši jāparūpējas par savu krūšu, augšstilbu un vēdera ādu.

Kas ir strijas?

Strijas vizuāli izskatās kā garas, lielākoties, šauras svītras, kas attīstās uz ādas, kad tā tiek pēkšņi izstiepta. Palielinoties ķermenim, māmiņas puncim augot aizvien lielākam, ādas vidējā slānī jeb dermā lēnām stiepjas saistaudi, taču straujas ķermeņa augšanas gadījumā var plīst dermas audi, tā parādoties dziļākiem, zem dermas esošiem, slāņiem. Tā izveidojas atrofiskās rētas jeb strijas. Lai gan strijas nerada medicīniskas problēmas, tās atstāj estētisku defektu un, kā norāda ķermeņa estētikas speciāliste Anda Gaile, no tām atbrīvoties ir grūtāk nekā darīt visu, lai tās vispār nerastos. Tāpēc ir svarīgi parūpēties par savu ādu, lai izvairītos vai arī mazinātu striju rašanās iespējamību.

Kā novērst striju veidošanos?

Veselīgs uzturs

Gaidību laikā ieteicams parūpēties par pilnvērtīgu un veselīgu uzturu, taču tas svarīgi ne tikai, lai nodrošinātu sevi un mazuli ar visām vajadzīgajām uzturvielām, bet arī lai parūpētos par savas ādas veselību. Vienlaikus atturēšanās no saldumiem un konditorejas izstrādājumiem palīdzēs izvairīties arī no pārmērīga svara pieauguma gaidību laikā.

Ādai, pēc ārstes Andas Gailes teiktā, īpaši svarīgas ir olbaltumvielas, jo tās ir galvenais šūnu celtniecības materiāls, kā arī dārzeņi, kas ir svarīgs vitamīnu avots. Starp citu, runājot par vitamīniem, parūpējies, lai tavs uzturs būtu bagāts ar E vitamīnu, jo tieši šim vitamīnam ir liela nozīme šūnu membrānas aizsardzībā. Ja tu ikdienā lieto kompleksos vitamīnus, kas paredzēti tieši grūtniecēm, tajos, visticamāk, ir sabalansēti visi vitamīni, kas tev nepieciešami šajā periodā, taču, ja E vitamīnu vēlies uzņemt papildus, zini, ka īpaši daudz to satur graudaugi (kvieši, rudzi), arī dārzeņi – tomāti, salāti, zirņi, spināti, pētersīļi. Tāpat arī lielisks E vitamīna avots ir nerafinētās augu eļļas.

Ķermeņa estētikas speciāliste Anda Gaile, skaidrojot, kā parūpēties par savu ķermeni, lai gaidību laikā neveidotos strijas, atgādina, ka bez pareiza uztura ļoti būtiski dienā izdzert arī pietiekami daudz ūdens – vismaz 2l.

Īpaša ādas kopšana

Papildu veselīgam uzturam, svarīgi parūpēties par savu ādu arī no ārpuses, ikdienā regulāri lietojot speciāli tam paredzētus krēmus, kas palīdz novērst striju veidošanos un palielina ādas elastību. Šim nolūkam īpaši ieteicams izvēlēties krēmus, kas satur E vitamīnu. Tiesa, veikalu un aptieku plauktos pieejams plašs klāsts dažādu līdzekļu, kas paredzēti striju mazināšanai, taču ķermeņa estētikas speciāliste Anda Gaile uzsver, ka topošajai māmiņai vajadzētu izvēlēties krēmu, kas speciāli paredzēts grūtnieču un ar krūti barojošo māmiņu ādas kopšanai. Izvēloties krēmu, priekšroku dod tādam, kura sastāvs ir maksimāli dabīgs, kā piemēram, jaunajam un uzlabotajam Maria Maternity PRE&POST NATAL krēmam ar inovatīvo formulu, kas iekļauj speciālu dabīgo eļļu kompleksu kombinācijā ar vīnogu kauliņu eļļu, hialuronskābi un E vitamīnu, kam ir nomierinoša un mitrinoša iedarbība.

Pašmasāža

Vienkāršs un efektīvs līdzeklis striju mazināšanai ir masāža, īpaši kombinācijā ar pretstriju krēmu. Ik dienu atvēli no rīta un vakarā 10 minūtes laika, lai ar maigām kustībām masētu tā dēvētās riska zonas, kas visvairāk pakļautas striju veidošanās procesam. Masāžu vari veikt ar saudzīgu, tam paredzētu cimdiņu vai birstīti, vai arī ar pirkstu galiem. Masē ādu ar nelielām apļveida kustībām, to pārāk nespiežot. Kā norāda ķermeņa estētikas speciāliste Anda Gaile, regulāri veicot pašmasāžu, tu uzlabosi ķermeņa apasiņošanu, āda kļūs tonizēta un elastīga, kas ir svarīgs priekšnosacījums, lai izvairītos no striju rašanās.

Lai panāktu vēl labāku efektu, ieteicams papildus pretstriju krēma lietošanai un ķermeņa pašmasāžai veikt arī regulāru ķermeņa pīlingu, kas nodrošinās augstākus rezultātus un minimizēs striju rašanās iespējamību.

Kontrastduša

Kontrastduša lieliski uzlabo asinsriti un padara ādu elastīgāku. Kā to pareizi veikt? Sākumā ūdens temperatūrai jābūt tev komfortablākai, pēc tam tā temperatūru paaugstini, bet pēc 30 sekundēm atkal samazini ūdens temperatūru uz aukstāku. Pēc tam atkal palielini ūdens temperatūru. Atkārto to 3 – 5 reizes, procedūru noslēdzot ar aukstu dušu. Svarīgi atcerēties, ka kontrastdušu nedrīkst lietot, ja pastāv grūtniecības pārtraukšanās riski.

Grūtnieču jostas

Medicīnas preču veikalos un aptiekās nopērkamas speciālas jostas, kas palīdz balstīt puncīti, kurš ar katru dienu kļūst aizvien lielāks, samazināt mugurkaula un vēdera muskuļu slodzi. Tomēr atceries, ka jostu nav ieteicams izmantot pastāvīgi, lai muskuļi neatslābtu un spētu darboties arī paši. 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply